Sezona na vrhuncu: Najbolji jadranski hoteli i kampovi puni 96 do 100%
Je li srpanj donio 4,8 milijuna turista kao lani ili je posjet bio slabiji, saznat ćemo uskoro kada eVisitor objavi konačne podatke. Trenutno znamo da je od početka godine do kraja lipnja broj gostiju bio sedam posto veći, dok je broj noćenja porastao za dva posto. Prema turističkim čelnicima, srpanj je bio “na razini lanjskog sedmog mjeseca”. Međutim, neki primjećuju manjak gužvi koje su bile uobičajene prethodnih godina.
Istra: Repriza 2023.
Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istre, ističe da su gužve i dalje prisutne u Istri, unatoč nekim suprotnim mišljenjima. Plaže su pune, a parkirališta se teško pronalaze. Istra je već prošle godine dosegla brojke iz 2019., a ovogodišnji rezultati su slični. Hoteli su u plusu tri posto, kampovi bilježe iste rezultate kao lani, dok je obiteljski smještaj, koji ima 13.000 kreveta više nego prošle godine, u minusu četiri posto. Očekuje se da će Istra završiti godinu s pet milijuna gostiju i 30 milijuna noćenja.
Hoteli i kampovi na vrhuncu
Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, napominje da su hoteli s pet zvjezdica popunjeni 96 posto, dok su hoteli s četiri zvjezdice popunjeni 93 posto. Kampovi s pet zvjezdica bilježe punu popunjenost. Hrvatska ima 16.000 kreveta u hotelima s pet zvjezdica i 77.500 u hotelima s četiri zvjezdice, što čini približno polovicu hotelskog smještaja. Obiteljski smještaj narastao je na nešto više od 660.000 kreveta.
Dubrovnik: Sezona u punom jeku
U Dubrovniku, gdje trenutno boravi oko 24.000 turista, prva dva milijuna noćenja ostvarena su već 6. srpnja, 11 dana ranije nego prošle godine. Srpanj je donio četiri posto više gostiju i noćenja u odnosu na prošlu godinu. Od početka godine, dubrovački turizam bilježi 12 posto više dolazaka i 13 posto više noćenja nego lani. Dubrovačka rivijera uglavnom ovisi o avio-gostima, a najbrojniji su gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a.
Strategija za budućnost
Miro Drašković, direktor Turističke zajednice Dubrovnika, ističe da više ne teže dvoznamenkastom rastu posjeta kao 2019. godine. Cilj je ravnomjerno rasporediti goste tijekom cijele godine i osigurati prihvatljiv turizam za sve. Trenutno se radi na promociji posezone, dok je predsezona bila vrlo uspješna.
Sezona je na vrhuncu, a s više od milijun gostiju dnevno u zemlji, Hrvatska se može pohvaliti uspješnom turističkom godinom.
Izvor: Večernji list, Turizmoteka