Povratak dalekih tržišta: Hrvatska bilježi rast dolazaka iz Južne Koreje
Hrvatska je zabilježila značajan porast dolazaka i noćenja iz Južne Koreje, s čak 37 posto više dolazaka u odnosu na prošlu godinu. Ovaj pozitivan trend nastavljen je zahvaljujući obnovljenoj zračnoj povezanosti i rastućem interesu korejskih putnika.
Povećanje dolazaka i noćenja
U dosadašnjem dijelu godine Hrvatska je ostvarila 160 tisuća dolazaka i 210 tisuća noćenja iz Južne Koreje. Ovi rezultati predstavljaju rast od 37 posto u dolascima i 34 posto u noćenjima u usporedbi s prošlom godinom. Prema očekivanjima Hrvatske turističke zajednice (HTZ), pozitivan trend nastavit će se i tijekom iduće godine.
Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, tijekom boravka u Seulu, na međunarodnom sajmu putovanja Travel Show, istaknuo je kako se Hrvatska profilira kao sigurna i atraktivna destinacija bogate kulturno-povijesne baštine, što je posebno privlačno za korejske turiste.
Obnova zračne povezanosti
T’Way Air, korejska aviokompanija, ove je godine ponovno uspostavila direktnu zračnu liniju između Seula i Zagreba nakon petogodišnje pauze, što je dodatno doprinijelo povećanju broja dolazaka. Staničić je istaknuo kako je obnova ove linije ključna za oporavak turističkog prometa iz Južne Koreje te je naglasio važnost suradnje s aviokompanijama u daljnjem razvoju. Park Jong-seung iz T’Way Aira potvrdio je da je linija imala odlične rezultate, najavljujući nastavak povezanosti i iduće godine.
Korejski turisti i potrošnja
Korejski turisti pokazuju veliki interes za putovanjima tijekom cijele godine, što je značajno za hrvatski turizam, posebno u predsezoni i posezoni. Ovi turisti su među najboljim potrošačima, s prosječnom dnevnom potrošnjom od 155 eura. Najviše noćenja ostvaruju u Dubrovačko-neretvanskoj, Splitsko-dalmatinskoj, Ličko-senjskoj i Zadarskoj županiji, a najpopularnije destinacije su Zagreb, Dubrovnik, Split i Zadar.
Nastavak suradnje i daljnji planovi
Staničić će nakon Seula posjetiti Šangaj, gdje će se sastati s predstavnicima Little Red Booka, najveće online putničke platforme C-trip, kao i s drugim važnim akterima kineskog turističkog sektora. Kineski turisti također predstavljaju važan segment hrvatskog turizma, posebice tijekom predsezone i posezone.
S obnovljenom zračnom povezanošću i rastućim interesom turista iz dalekih zemalja poput Južne Koreje i Kine, Hrvatska se priprema za daljnji rast i povratak na razinu turističkih rezultata iz razdoblja prije pandemije.