Hrvatska turistička zajednica: Hrvatska i dalje omiljena destinacija, unatoč izazovima na tržištu
Od 17. srpnja, u Hrvatskoj dnevno boravi više od milijun turista, a uz veliku potražnju za last minute ponudama, na tržištima postoji veliko zanimanje za putovanjima u posezoni, ističu iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Za izraženu potražnju za ljetnim last minute ponudama i aranžmanima, iz HTZ-a navode da ovisi o tržištu, a na pitanje o načinima dolaska turista odgovaraju kako ih je individualno do sada ove godine došlo 4% više nego lani, a organizirano, odnosno, posredstvom agencija 2% više.
“Sukladno najavama s tržišta o velikom zanimanju za putovanjima izvan glavne sezone i u ostatku godine, očekujemo vrlo dobre rezultate i trendove. Generalno, do kraja godine očekujemo rast turističkog prometa od 2 do 5 posto u odnosu na lani, a prihoda i po nešto većoj stopi”, kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Nažalost, i neki domaći mediji se ‘trude’ kroz svoje objave naštetiti imidžu Hrvatske kao turističke destinacije.
Kristjan Staničić
Direktor Hrvatske turističke zajednice
Manje turista s nekog tržišta signal za razmotriti trendove
Na pitanje o ovogodišnjem nešto manjem broju turista s njemačkog tržišta, Staničić ističe da ne treba zaboraviti kako je Hrvatska s tog tržišta 2022. imala rekordni, dvoznamenkasti rast turističkog prometa te da je ove godine tamo bilo i Europsko prvenstvo u nogometu, što je mnoge Nijemce zadržalo kod kuće. “Nerealno je očekivati rast po visokim stopama svake godine,” dodaje.
Nešto manje turista dolazi i iz Češke i Italije, dok je zabilježen rast iz Poljske, Slovenije, UK-a, Mađarske, SAD-a, Španjolske, i drugih tržišta.
“Hrvatska ima vrlo dobar tržišni mix. U svakom slučaju, manje turista s pojedinog tržišta je signal da treba razmotriti eventualne nove trendove i značajke na takvim tržištima, odnosno uložiti dodatne napore u promociju” smatra Staničić.
HTZ je promotivno i komunikacijski kontinuirano prisutan na najvažnijim društvenim mrežama, platformama i tražilicama, a trenutno provodi kampanju za promociju posezone na šest tržišta. U pripremi je i kampanja za domaće tržište, s video materijalima i pažljivo odabranim elementima, poput autentičnih priča i iskustvenog pristupa, koji će doprinijeti još boljem prepoznavanju turističkog brenda i samih destinacija. Sukladno planu rada, pripremaju i tzv. early booking kampanju, koju će provoditi na određenim stranim tržištima koja imaju tendenciju ranog bukiranja.
Dio intenzivne ‘borbe’ na tržištima i negativne medijske objave
Komentirajući objave nekih stranih medija iz više zemalja o visokim cijenama u Hrvatskoj te koliko to utječe na imidž zemlje i turizma, Staničić ističe kako HTZ putem svojih predstavništava i partnera na stranim tržištima aktivno prati situaciju po tom pitanju.
“I ove smo godine mogli svjedočiti određenim negativnim konotacijama i objavama na štetu hrvatskog turizma. Teško se do kraja boriti s takvim stvarima, ali se trudimo na svaku takvu objavu promptno reagirati putem demantija ili dostave informacija koje pobijaju iznesene teze i koje su utemeljene na činjenicama. Najčešće je riječ o netočnim informacijama koje se odnose na zagađenost mora i plaža, pojavu otrovnih meduza, najezdu komaraca, prevelike i nerealne cijene i slično” kaže direktor HTZ-a.
Iako takve objave mogu naštetiti ugledu i imidžu hrvatskog turizma, te dovesti do toga da netko odgodi ili potpuno odustane od putovanja u hrvatske destinacije, Staničić naglašava da proaktivna komunikacija i promocija HTZ-a na inozemnim tržištima dovode i do niza vrlo pozitivnih objava o Hrvatskoj u najeminentnijim medijima.
“Na tržištima je danas vrlo intenzivna ‘borba’ za turiste, pa i pojavu medijskih objava negativne konotacije treba sagledavati kao dio te ‘bespoštedne borbe’, jer mnoge nama konkurentne zemlje, između ostalog, imaju za cilj zadržavanje i poticanje vlastitih građana na putovanja unutar njihove zemlje. Nažalost, i neki domaći mediji se ‘trude’ kroz svoje objave naštetiti imidžu Hrvatske kao turističke destinacije” odgovara Staničić.
U tijeku proces izbora novih direktora HTZ-a za Muenchen i Seoul
S obzirom na nedavni završetak natječaja za direktore HTZ predstavništava u Muenchenu i Seulu, za što su prijave primali do 13. kolovoza, iz HTZ-a ističu da su zadovoljni “dvoznamenkastim brojem prijava” za te pozicije te sada slijedi pregled dokumentacije i razgovori s kandidatima. Nakon toga, povjerenstvo za izbor dostavlja prijedloge Turističkom vijeću HTZ-a na daljnje usvajanje, a to se očekuje tijekom rujna.
Na pitanje o Muenchenu, gdje je HTZ do sada imao ispostavu, a glavno predstavništvo za njemačko tržište u Frankfurtu, iz HTZ-a kažu kako se ispostava u glavnom bavarskom gradu sada pretvara u predstavništvo, zbog velike važnosti njemačkog tržišta za hrvatski turizam. Svojim djelovanjem pokrivat će područja Bavarske, odakle u Hrvatsku stiže najveći broj njemačkih turista, kao i regiju Baden-Wuertemberg te Švicarsku, osim kantona Ticino koji će i dalje pokrivati predstavništvo u Milanu.
Novost je i da će se dosadašnji ured predstavništva iz Frankfurta preseliti u Berlin, jer HTZ planira još veća ulaganja i aktivnosti na tom važnom tržištu.
U Seoulu postoji ured predstavništva HTZ-a, a sada će se izabrati osoba koja će ga voditi u iduće četiri godine, što je važno s obzirom na to da se južnokorejsko tržište sada nakon pandemije ponovo jače aktivira, pa i s letovima poput Zagreb-Seoul. Iz Koreje je ove godine zabilježeno iznad 30% više dolazaka i noćenja turista, a planira se i pojačavanje promocije i suradnji.
Tržište SAD-a također raste
Ove godine raste turistički promet prema Hrvatskoj i s drugih dalekih tržišta, posebice iz SAD-a, koje sve više prepoznaje Hrvatsku kao atraktivnu cjelogodišnju destinaciju, čemu su dokaz i nominacije u tri kategorije za njihove tzv. turističke oskare ili nagrade Travvy Awards 2024.
Hrvatska je već 2019. osvojila srebrnu nagradu u kategoriji najbolje destinacije u Europi, broncu u kategoriji najbolje svjetske destinacije, a HTZ srebro u kategoriji najbolje europske turističke organizacije. I 2021. je dobila srebrnu nagradu među najboljim europskim organizacijama, a Hrvatska broncu u kategoriji najbolje destinacije na Mediteranu.
“Vjerujemo u uspjeh i ove godine, pa i za korak više, zlato, jer je Hrvatska vrlo dobro prepoznata među renomiranim ambasadorima, turističkim agentima i klijentima, koji imaju priliku glasati za nominirane,” zaključuju iz HTZ-a.