Hrvatska nije jeftina, ali konkurencija također ima izazove
U današnjim okolnostima, cijena je postala ključni faktor prilikom donošenja odluka o godišnjem odmoru. Stoga ne čudi što se sve više postavlja pitanje – tko je skup, a tko nije. Hrvatska definitivno nije jeftina destinacija, ali ne treba ni biti. Međutim, zbog inflacije, uvođenja eura i povećane potražnje nakon pandemije, cijene su značajno porasle.
Situacija u novčaniku ne utječe samo na dolaske gostiju u Hrvatsku, već se i ostale turističke destinacije suočavaju s ekonomskom nesigurnošću koja utječe na turističke tokove.
Turska postaje (pre)skupa
Turska, koja se inače smatra low-budget destinacijom za masovni turizam, suočava se s izazovima. Turska vlada je ovih dana uvela dodatne takse svojim građanima koji planiraju odmor u Grčkoj. Naime, Turska, poznata po povoljnim aranžmanima, sada bilježi visoke stope inflacije koje su uzrokovale rast cijena hotela i ugostiteljskih usluga, čineći putovanja unutar zemlje preskupima za vlastite građane.
Od svibnja ove godine, inflacija u Turskoj iznosila je 75%, dok je u lipnju pala na 61,78%. Cijene u Turskoj porasle su do te mjere da su Turci počeli tražiti alternativne destinacije, poput susjedne Grčke. Turske vlasti reagirale su povećanjem izlaznih taksi, pa sada turski državljani koji žele otići na odmor u Grčku moraju platiti 500 turskih lira, što je značajan porast u odnosu na ranijih 150 lira.
Euronews Travel izvještava da je kriza s nacionalnom valutom lirom dovela do ozbiljnog pada broja stranih turista u Turskoj. Dok su hoteli u popularnim destinacijama poput Bodruma nekada bili popunjeni 90 do 95 posto tijekom ljeta, ove godine imaju sreću ako su popunjeni 80 posto.
Grčka proživljava renesansu
S druge strane, Grčka proživljava svojevrsnu turističku renesansu. Središnja banka Grčke očekuje rekordnu turističku sezonu s više od 35 milijuna dolazaka i zaradom od oko 22 milijarde eura. Međutim, podaci ukazuju na to da, iako je broj gostiju porastao za 21%, prosječna potrošnja po putovanju pala je za 12%.
Više se putuje, ali manje troši – što postaje ključna tema u sezoni 2024.
Njemački turisti se žale na Talijane
Slične polemike oko skupoće pojavile su se i u Italiji, gdje su njemački mediji poput Der Spiegela istaknuli da je Italija postala preskupa destinacija s prevelikim gužvama i slabim transportom. Nijemci, koji su najbrojniji turisti u Italiji (s oko 12 milijuna dolazaka prošle godine), počeli su se žaliti na skupoću i gužve, što može utjecati na njihove odluke o budućim putovanjima.
U konačnici, tko koliko i gdje troši, postalo je pitanje svih pitanja u ovogodišnjoj turističkoj sezoni.
Izvor: Novi list