Boat Sailing Towards the Krka Bridge
|

U prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatsku došlo tri posto više gostiju nego lani

Hrvatska je u srpnju zabilježila oko 4,67 milijuna dolazaka turista, što predstavlja pad od tri posto u usporedbi s prošlom godinom. Unatoč tome, broj noćenja ostao je stabilan, s oko 29,45 milijuna noćenja. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) iz sustava eVisitor, u prvoj polovici kolovoza zabilježeno je 842,3 tisuće dolazaka, što je povećanje od šest posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Ukupni rezultati za prvih sedam mjeseci

Od siječnja do srpnja, Hrvatska je privukla 11,93 milijuna gostiju, što je tri posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Ukupan broj noćenja također je porastao za jedan posto, dosegnuvši 57,66 milijuna noćenja.

Smještajni kapaciteti

Najviše noćenja ostvareno je u objektima u domaćinstvu, s 20,7 milijuna noćenja, zatim u hotelima s 14 milijuna noćenja te kampovima s 11,3 milijuna noćenja. U nekomercijalni smještaj došlo je 313 tisuća gostiju koji su ostvarili 5,5 milijuna noćenja.

Glavna tržišta

Najviše noćenja ostvarili su turisti iz Njemačke, s 10,5 milijuna noćenja, iako je to osam posto manje nego lani. Na drugom mjestu su domaći gosti s 1,7 milijuna dolazaka i 6,9 milijuna noćenja, što je približno na prošlogodišnjoj razini. Slovenija je na trećem mjestu s 6,4 milijuna noćenja, što je porast od tri posto. Poljska je zabilježila veliki rast, s 670 tisuća dolazaka i 3,9 milijuna noćenja, što je porast od deset posto u odnosu na prošlu godinu.

Komentar direktora HTZ-a

Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, istaknuo je da nema govora o podbačaju sezone. “Po dolascima smo na minus tri posto u odnosu na prošli srpanj, ali smo izjednačili broj noćenja,” izjavio je. “Turizam na godišnjoj razini raste po pozitivnoj stopi, no istovremeno bilježimo još veću stopu rasta novih smještajnih kapaciteta.”

U Hrvatskoj je ove godine dodano više od 22 tisuće novih kreveta u komercijalnom smještaju te 27 tisuća u nekomercijalnom smještaju, što čini ukupno 49 tisuća novih kreveta u obiteljskom smještaju.

Predsezona i posezona

Predsezona je bila vrlo uspješna, a najveći dio promotivnih aktivnosti usmjeren je na pred i posezonu, jer tu ima najviše prostora za rast turističkog prometa. “Posezona bi trebala biti vrlo dobra prema najavama, a do kraja godine očekujemo rast turističkog prometa po stopi od dva do pet posto,” zaključio je Staničić.

Izvor: Hrvatska turistička zajednica

Izazovi u budućnosti

Staničić je također naglasio da je dugoročni rast smještajnih kapaciteta, posebice u obiteljskom smještaju, neodrživ te da je potrebno raditi na uravnoteženju turističkog prometa tijekom cijele godine. “Javnost mora znati da nam turizam na godišnjoj razini raste po određenoj stopi, koja je pozitivna,” dodao je.

Similar Posts