|

Je li Hrvatska još uvijek konkurentna destinacija na Mediteranu?

Hrvatska je i dalje jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija, no rast cijena sve češće izaziva reakcije gostiju. Direktor Hrvatske turističke zajednice, Kristjan Staničić, u središnjem Dnevniku HTV-a govorio je o cjenovnoj konkurentnosti hrvatskog turizma na Mediteranu i šire.

Rast cijena i konkurencija na Mediteranu

Staničić je istaknuo da su cijene u Hrvatskoj porasle između 10 i 15 posto za ovu sezonu, što se može pripisati raznim faktorima, uključujući inflaciju, povećane operativne troškove i visoku potražnju. No, dok su cijene rasle, sve se češće spominje pitanje opravdanosti tih cijena u usporedbi s konkurentskim destinacijama.

  • Vidljivo je da je Hrvatska i dalje konkurentna, ali u određenim razdobljima i segmentima smještaja i ugostiteljskih usluga odskačemo od konkurencije. Moramo učiniti sve da ostanemo cjenovno konkurentni na tržištu, naglasio je Staničić.

Posebno je zabrinjavajuće što su cijene u Hrvatskoj više nego u Grčkoj i Španjolskoj, a ponuda nije nužno bolja. Postavlja se pitanje hoće li takav trend dugoročno utjecati na interes turista.

Kako gosti reagiraju na rast cijena?

Na nekim emitivnim tržištima već se bilježe pritužbe na previsoke cijene. Iako Hrvatska trenutno bilježi stabilan booking, iz SAD-a i drugih dalekih tržišta dolaze signali da su gosti sve oprezniji u odabiru destinacija te da cijena igra ključnu ulogu.

  • Znamo da veliki hotelski lanci mogu brzo prilagoditi cijene i reagirati na tržišne promjene. Zato je važno pratiti konkurenciju i prilagoditi ponudu, kazao je Staničić.

Sezona pod pritiskom – pred i postsezona u fokusu

Prošlogodišnji podaci pokazuju pad potrošnje stranih gostiju, a smanjenje prihoda u špici sezone moglo bi biti zabrinjavajuće. Gosti se sve češće odlučuju za dolazak u predsezoni i postsezoni, kada su cijene niže.

  • Trend ranog bookinga i odabir razdoblja s povoljnijim cijenama već su vidljivi. To znači da gosti traže najbolju vrijednost za svoj novac, naglasio je Staničić.

Kako zadržati goste?

Glavno pitanje ostaje – što ponuditi gostima kako bi opravdali rast cijena?

  • Hrvatska mora ulagati u kvalitetu i osigurati da viša cijena znači i bolju uslugu, raznolikost ponude te autentično iskustvo. Gosti žele doživljaj koji opravdava uloženi novac, rekao je Staničić.

Prirodne ljepote, kulturno-povijesna baština, gastronomija i gostoljubivost i dalje su naši najjači aduti. No, uz cjenovnu prilagodbu i fokus na kvalitetu usluge, Hrvatska će moći zadržati status jedne od vodećih turističkih destinacija Mediterana.

Izvor: Hrvatska radio televizija

Similar Posts