Cijena kao ključni faktor u odabiru destinacija za 2025.
Hrvatska turistička zajednica (HTZ) predstavila je hrvatsku turističku ponudu na prestižnom sajmu World Travel Market (WTM) u Londonu. Predvodnici delegacije bili su ministar turizma i sporta Tonči Glavina te direktor HTZ-a Kristjan Staničić, koji je u razgovoru istaknuo ključne izazove i prilike za hrvatski turizam.
Rast prometa u posezoni
Splitsko-dalmatinska županija ponovno se istaknula kao jedna od vodećih turističkih regija, ostvarivši 9% rasta prometa u listopadu. Direktor Staničić naglasio je važnost produljenja sezone i bolje distribucije gostiju izvan ljetnih mjeseci.
Izazovi u smještaju i cijenama
Unatoč rastu broja kreveta u privatnom smještaju za čak 32.000 ove godine, popunjenost kapaciteta ostaje izazov. Prema Staničiću, “ponuda mora pratiti kvalitetu usluge”, dok previsoke cijene mogu odbiti goste.
Njemački Savezni ured za statistiku potvrdio je kako Hrvatska ostaje povoljnija od destinacija poput Italije, Francuske i Austrije, ali i dalje bliska Španjolskoj i Grčkoj. Ključni zadatak za narednu sezonu bit će očuvanje ravnoteže između cijena i kvalitete.
Sigurnost kao prednost
Hrvatska se ponosi titulom najsigurnije europske zemlje za noćne šetnje, prema istraživanju “Numbea”. U globalnom kontekstu, sigurnost je postala jedan od presudnih faktora pri odabiru destinacija, zajedno s vrijednošću za novac.
Novi trendovi i konkurencija
Unatoč blagom padu dolazaka s njemačkog tržišta, Hrvatska bilježi rast s Poljske, Slovenije, Velike Britanije i SAD-a. Dodatno, povratak direktnih letova s udaljenih destinacija, poput linija iz Seoula i New Yorka, doprinio je povećanju posjeta turista iz Južne Koreje, Kine i Kanade.
Hrvatska trenutno zauzima sedmo mjesto među najpopularnijim mediteranskim destinacijama, dok istraživanja pokazuju kako raste interes “novih turista” koji prvi put posjećuju zemlju.
Gledajući prema 2025.
Uz izazove poput nedostatka kvalitetne radne snage i formiranja konkurentnih cijena, HTZ aktivno radi na prilagodbi turističke ponude. Poseban fokus stavljen je na lokalne, autentične doživljaje te izbjegavanje prekomjernog turizma.
Izvor: Slobodna Dalmacija